Monday, May 4, 2015

IMKK April 2015 ~ Lebih Dari Yang Disangka

IMKK April 2015 ~ Lebih Dari Yang Disangka.

Bismillah. Dulu saya dan suami pernah join IMKK di Ipoh HillCity. Tu zaman DAO dolu². Zaman DAO belum Islamic. hehehe 



Kami masih follow program DAO yang kecik². Banyak sgt. Untuk recharge setiap tahun mcm program Berani 2013, Bangkit Berniaga, Seminar Jutawan Industri, Hidup Luar Biasa dan banyak lagi. Macam rindu nak dengar DAO bebel kan hehehe. Tahun ke tahun kita tengok DAO join mawlid semua...... OK its very good. 

Banyak kali orang ajak join IMKK.... Saya tolak banyak kali. Ada yang nak sponsor juga tapi masa tu hati belum terbuka nak join. Sebab saya takut saya masih belum ada sesuatu yang boom meletop, saya takut saya akan dapat perkara yang sama, saya EGO saya rasa saya dah tau content DAO lagi. Tapi.... Tengok peserta² pass 2,3 years ni memang macam best sangat. Ada juga simpan niat satu hari saya nak pergi lagi IMKK dengan suami saya. Cuma saya masih 'tunggu' the right time yang boleh keluar kompom jadi Jutawan :) Haaa besar kan cita-cita tu :)

Until tetiba adik bradik Shaklee offer share ticket yang harga tak masuk akal. Macam tak caya je. Tetiba rasa macam 'OK masa sudah tiba'. Tak pernah mimpi nak pergi IMKK melalui bisnes Shaklee yang kita baru nak merangkak² ni. Tapi sebab peluang datang, laju je grab. Tu lah kuasa tindakan. 

Macam² perkara jadi sebelum pergi yang buat saya down sangat. Almost tarik diri saat akhir. 

1. Incik Kanda yang biasa bersama dari awal memula kenal DAO husband yang bawa, tak nak join. Alasan sebab kena hantar anak sekolah. Masa tu fikir takkan nak biar anak monteng sekolah. 
2. Teman kuat semangat Shaklee Cik Puan Eqin tak dapat join kena balik kg mertua kurang sihat. Then upline Ummi Mai pula last minit jual ticket husband tak izin sebab pregnant huhuhu... Sadis sangat lah. 
3. Lepas attend seminar Hidup Luar Biasa Ipoh duduk sebelah Aini Shugarholic yang pernah join IMKK cakap seronok kalau pergi dengan suami huhuhu sadisnya :'( Rasa nak jual ticket dan beli ticket lain pergi dengan suami juga. Down sangat bila suami takmo juga pergi. Eeee gerammm. 

Ntah kenapa saya teruskan je. Seminggu yang sangat sibuk tak sempat nak cari buyer ticket, sayang duit dan memang lamaaa dah ngidam nak pergi IMKK, so saya teruskan juga Alhamdulillah.

Saya naik tren ETS sampai Tg Malim tumpang sahabat UTMKL & adik bradik Shaklee Mami Tinie & suaminya Dedi. Saya gelarkan couple ni Pengurus Transport hehehe.


Dugaan datang lagi tayar keta pancit tapi Alhamdulillah betoi² depan bangunan Wisma MCA yang kami nak seminar tu, waktu dah slow down ready untuk turun. Bayangkan kalau atas highway tengah laju tu tayar pecah ishhhh tak terjangkau dek akal. Terima kasih ALLAH, Engkau duga tapi masih dalam kemudahan yang banyak. Sementara saya dan Tinie pegi daftar, ada brother dbkl? tulun Dedi tukar tayar spare. Alhamdulillah.



Alhamdulillah saya bersyukur sangat ALLAH dah gerakkan hati saya untuk sertai IMKK kali ni. Memula macam tak caya dah sampai. Lepas tu bila nak daftar, kita queue kat pintu 'general'. Bila check nama takde pula. Wah berpeluh ni jauh2 usaha datang nama takde. Suspen sungguh. Sebab orang lain yang belikan tiket so takde idea kenapa takde nama. Crew suruh check kat 'Special Counter'. Larrr patutlah takde ~ "Puan, nama puan kat group VIP". Woooowww. Excited mak. At least dah ada nama. Legaaaa. Tapi masih macam tak percaya, dalam ramai2 crowd manusia, sambil kita cemas tak tau untung nasib dapat masuk ke tidak, tetiba diberitahu kita kat lane VIP. Wah, baiknya ALLAH. Perasan sekejap rasa macam kat padang mahsyar pula. Insaf. Semoga kita dapat fast track dan masuk dalam syurga Firdaus tanpa hisap kat akhirat nanti Aamin. 



Kalau nak cerita memanglah tak mampu terceritakan kat entry ni. Almaklum 4 hari punye cerita, jadual yang padat dan banyak sangat ilmu yang saya dah serap. Cuma ada 1 perkara nak kongsi. Habis hari pertama, saya dan sahabat saya Tinie terus berdoa nak dapat seat paling depan dalam row VIP yang ramai sangat. Hari kedua ni kami awal. Sebelum jam 8 dah sampai. Pintu belum buka, kelas mula 8.30 pagi. Tapi peserta dah beratur kat pintu punyelah ramai. Perasaan saya neutral. Saya yakin kalau ada rezeki tak kemana. Lagipun saya dah niat, dimana saja ALLAH tempatkan saya pasti itulah tempat terbaik untuk saya. Saya follow je kaki saya bawa saya kemana. Alhamdullillah, tak sangka dapat juga kami duduk row depan sekali VIP dan DAO terus lurus di depan kami. Saya dan Tinie terus berpeluk sakan hahaha program belum mula hari ke 2, kami dah beria sakan. Syukur sangat Ya ALLAH, cepat sungguh Engkau makbulkan hajat kami :'( Insaf lagi. 



Hari ke 3 dapat peluang ditemukan dengan mentor-mentor hasil didikan IMKK yang sudah berjaya dalam bidang masing-masing. Tu dia habis sesi ramei² duk pakat posing depan kereta mewah. Dah kaya tak semesti kena ada kereta mewah; saja amik aura kejayaan :)



Hari ke 4 hari last, sebab malam tadi penat dan tido jam 2 pagi siapkan assignment DAO, pagi tu saya terlewat bangun. Hampir jam 7 Tinie call baru saya bangun. Kelibut saya mandi dan bersiap. Alhamdulillah masih sampai awal. Tempat tengah tu depa asik booking2 untuk kawan, tensen mak, dah berlari2 sampai depan tak dapat duduk sebab dah kena booked. Rasa macam tak adil je. Tapi takpelah, mak malas nak paksa orang yang tak sudi partner dengan kita. So kali ni saya beralah duduk tempat wing kiri je. Saya yakin ALLAH akan beri partner yang best-best dan Alhamdulillah memang best-best belake. Ni kawan Ipoh, keje pejabat sebelah menyebelah tapi tak pernah bertemu. Jodoh kat Wisma MCA KL ni hehehe :) Lepas ni boleh dating kat gerai Risda tu InsyaAllah :)



Kesimpulannya, siapa yang masih berkira-kira nak pergi IMKK silalah pergi. Seronok sangat. Berbaloi sangat kita hadir dengan niat menuntut ilmu. Hasilnya ALLAH beri kita kolam jiwa yang lebih bersih, teknik DOA yang lebih baik, aura mentor kekayaan & kejayaan. ilmu marketing, ilmu mula bisnes, ilmu urus kewangan dengan lebih sistematik. Dan banyak lagi ilmu praktikal kehidupan yang jarang-jarang dapat diluar sana. 

Lepas ni kita berhajat duduk seat Super Supreme untuk next program advanced yang DAO anjurkan InsyaAllah :)




Dan be part of Titanium Partners InsyaAllah :) La hau la wala kuwwata ALLAH billah :)

Kita submit doa nak incik kanda kesayangan kita hadir next IMKK 21-24 Mei kat Menara PGRM Cheras pula. Alhamdullillah takde duit, tapi ALLAH lorongkan Tinie membantu saat tu. Semoga ALLAH makbulkan semua hajat peserta dan guru kita dalam IMKK ni :)



SAYA MONEY MAGNET 
SAYA KAYA DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT INSYAALLAH

2 comments:

Dr. Najihah said...

Tahniah angah! Kenangan IMKK Feb 2015 takkan akak lupakan..kita kaya dan berjaya!

Unknown said...

go for rkmj ... 1000 kali imkk ...