Monday, April 20, 2015

ESP ~ Energizing Soy Protein

ESP ~ Energizing Soy Protein



Ramei yang pertama kali suka dengan Shaklee bermula dengan ESP. Saya lah tu salah sorangnya :)

1. Minum rasa kenyang
2. Sebu perut dan angin kurang
3. Badan rasa bertenaga cargasss
4. Pori wajah nampak makin terkatup
5. Glowing rasa muka mula nampak pinky
6. Mampu untuk ganti breakfast menu berat setiap pagi
7. Jimat belanja
8. Ada harapan untuk kurus but kena buka implan dulu ni

Itulah antara Shaklee Effect saya yang non-teknikal yang saya rasa sendiri setelah mula konsisten ESP setiap pagi :) Alkisah memang sudah jatuh cinta sesangat dengan ESP ni. Walaupun sudah kenal dengan Cinch Shake yang memang khas untuk kurus tu; tetap kembali patah balik pada sarapan ESP. Wah sungguh setia daku dengan ESP ye :) 


Macam ni le sarapan feberet saya tu. ESP + Oat + Susu kotak macam Nestle ke, Dutch Lady ke. Perasa strawberry lagi sodap nyummm. Oat ni fiber. Sama le sarapan sihat berkhasiat mcm Rasullullah SAW zaman dulu sarapan fiber. Teman tak tau pula dalam bahasa Arab namanya apa tp disebut bijirin. Betoi kan teman part ni ye. Dulu tak suka Sgt Oat ni mcm tawar je xde rasa. Skrg minum dgn ESP setiap pagi sodap sangat ^__^




Secara teknikalnya; meh kita faham ESP ni ye:

5 SEBAB kenapa kita semua kena pilih soya ESP:
1.ESP menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap dan menghasilkan isoflavone (..bukan senang nak ekstrak isoflavone dari kacang soya..)
2.ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses
3.ESP dibasuh dengan air ("..Dr. Shaklee knew that By using a cold water extraction technique, you get the very best of the soy and all of the positive things like the phyto-estrogens which inhibit breast cancer and prostate cancer in men. There are over 1500 studies showing the positive benefits of soy and only 12 to 20 negative studies showing that when you alter and de-nature soy you end up with junk.Dr. Shaklee knew the difference.")
4.ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus. Haa sia2 ja telan macam2 zat..
5.Dah 54 tahun ESP mengungguli pasaran makanan tambahan. Mana lagi nak cari soya terbaik ni.


Lebih best lagi ESP boleh geng dengan banyak vitamin lain untuk hasilkan kesan yang SUPERB!!! Tak hairan le ESP berpasangan dalam banyak set seperti set hamil, set menyusu, set pintar, set tenaga, set gastrik, set cantik dan macam-macam lagilah. 


Kalau nak buat perbandingan memang nampak terang jelas kebaikan ESP berbanding minuman protein yang ada di pasaran. Sebab apa? Dalam kursus NDT (New Distributor Training) bebaru ni ada sebut yang Shaklee yang berjaya menghasilkan minuman protein pertama dunia. #1 Di dunia. So kalau anda dah jumpa yang #1 terbaik watpe nak pergi cari yang no2,3,4 seterusnya kan. Hati-hati pilih supplement zaman sekarang ni, takut kita terjebak dengan cap ayam yang lebih baik tak makan daripada yang makan. Faham ke faham? Tak faham boleh pm saya k :) Shaklee ada saintis khas untuk semua kajian dan diiktiraf badan dunia yang lain. Eh bangga sekejap. Harap ramai yang lebih memandang kebaikan produk more dari cerita-cerita dongeng popular di luar sana.



Saya paling suka 1 testimoni ni, rasa macam tulus sangat ^_^




Ok, anda berminat nak dapatkan ESP ni sangat-sangat takmo terlepas promo bulan Mac 2015 ni kan, sebab saya pun mula join ahli tahun lepas masa promo ESP lah bulan April 2014 ^_^ Boleh call/wasap Rosez 0126866156 atau order online di sini :



Ok salam ESP dari saya; semoga bertemu di lain entry. Sudi-sudilah kongsi crita menarik anda dalam ruangan komen ^_^

No comments: