Saturday, August 29, 2015

Basic H ganti sabun mandian anak eczema

Basic H ganti sabun mandian anak eczema

Sejak saya mula faham semua sabun sedikit sebanyak tetap akan mengeringkan kulit, saya dinasihatkan doktor untuk guna sabun yang membantu mengekalkan tahap kelembapan kulit. Atau jika eczema sedang teruk menyerang hanya mandikan anak dengan air biasa saja. Sabun biasa akan buat kulit lebih kering dan cepat mengelupas. 


Hasil perbincangan dalam group rakan pengguna Oh My Shaklee (OMS) Saya tidak ambil masa yang lama untuk mencuba Basic H Organic Super Cleansing pada anak saya Yusrina. Alhamdulillah sejak itu saya lihat tahap rengsa kulit yang teruk sudah semakin terkawal. Saya titik kan beberapa titik Basic H dalam bekas mandi bayi yang digunakan Yusrina & Hassan untuk berendam setiap kali waktu mandi :) Sebelum ini emak larang anak berendam lama dalam bilik air, namun sekarang emak pula suruh berendam dan gosok badan lama-lama hehehe saat mandian yang menyeronokkan :)


Saya ingat sewaktu menghadiri bengkel nutrisi Shaklee, Pengasas Syarikat Shaklee Roger Barnet mula menyedari sejak dia gunakan produk pencuci Shaklee yang selamat, semulajadi tahap eczema anaknya mula berkurang. Sejak itu dia mula berminat untuk kembangkan Shaklee secara lebih komersial. 


Ia bukanlah terbukti secara klinikal tetapi ia pilihan kebanyakan mama diluar sana :)

Ibu-ibu yang berhasrat untuk cuba gantikan mandian anak-anak eczema dengan Basic H boleh dapatkan online disini.


https://shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=758206fbaf1b624515dc37767ef6edc8


Atau untuk harga ahli yang lebih menarik atau penghantara sekitar Ipoh boleh hubungi nombor tertera. 

✍ PM: https://www.facebook.com/messages/Rosez RJ
Blog: http://www.rosezrj.blogspot.com
✉ Email: rosez.rj@gmail.com 
✆ SMS/WhatsApp: 012-6866156 
➲ COD Area: Ipoh, Bandar Meru Raya, Manjoi, Silibin, Chemor, Tasek, Klebang, Kg Tawas, Kg Simee, Ipoh Garden dan sekitar Ipoh.


Pengalaman bertemu pakar kulit Dermatologi Hospital Besar Ipoh merupakan ilmu yang sangat berharga. :)

No comments: