Tuesday, July 7, 2009

Cabut gigi

Pertama kali dalam hidup aku (sesusah dewasa ni)kena "CABUT GIGI". Takutnya Allah shj yang tau.

Ntah le kenapa aku takut sgt nak jumpa doktor gigi?Dari kecik sampai skrg. Masa skolah dulu asal van gigi tu sampai jeMula le kluar mcm2 idea tuk elakSebijik cam cerita upin ipin tu lah. Asalnya aku sakit gigi belah kanan. Aku alih kunyah belah kiri je. Alih2 belah kiri pon dah mula berlobang. Dan SAKIT...sampai tahap tak boleh makan langsung. Hubby aku dah bising "Apalah nak takut, anak dah kluar 2?" Kontraksi bersalin tu boleh lagi kontrol rasanya. Sakit gigi ni klu dah berdenyut...Agh... tekanan

Dah tahap malu dengan mertua.Tiap kali makan asik sangkut dan sakit. Akhirnya aku nekad jumpa doktor. Oleh sbb sakit, maka doktor tu kasik le aku antiboitik dulu. Dah seminggu gigi tak sakit; aku pun serah diri pada 19 jun aritu. Masa proses cabut tu tawakal je lah kan. Mana ada dengar lagi orang mati cabut gigi

1,2,3 cucuk kebas.... OOOOO tak lah sakit masa cabut

Tapi bila balik tu, cukup 2 jam mula le sakit sangat. Doktor tak pesan pula jgn kumur. Aku nak tukar kapas tu aku kumur le. Sampai petang darah tak berenti dekat 6 jam. Sakit berdenyut2, nak tido pun tak boleh; nak bangun solat pon slow2.

Nah... 2 minggu lepas cabut, lepas telan ubat antibiotik dan vitamin dr klinik yg ke 3, baru hilang sakit. Skrg ni aku tgh fenin nak cabut ke tak gigi yg satu lagi ni?. Bukanlah takut sakit lagi. Tapi sayang gigi.... Lepas cabut kunyah pun jadi tak sedap. Ohh tidak.... janganlah aku ditakdirkan pakai gigi palsu. Nauzubillah....

Itulah nikmat Allah. Sempurnanya ciptaan Allah, satu gigi hilang pun dah rasa rugi

Moral of d story:Jagalah gigi sebelum sakit!!!Dan jangan cabut gigi time sakit!!!

No comments: